Monday, July 27, 2009

PERGINYA DALAM SEKELIP MATA

Al Fatihah buat Allahyarhamah Yasmin Ahmad.

Mokcik selalu melawat blog the storyteller dan baru2 ini the filmaker. Catatan terakhir salam blog Allahyarhamah ialah pada 22/7/2009. Malah masih sempat membalas komen2 yang ditinggalkan dalam blognya. Semoga roh Allahyarhamah dicucuri rahmat hendaknya.

Noted: Cikgu Zara juga ada melawat dan meninggalkan komen dan dibalas oleh arwah.

Berbeza dengan kepergian Michael Jackson, walaupun sama2 dalam keadaan mengejut, tetapi kepergian Allahyarhamah Yasmin Ahmad amat mengesankan. At least, it is to me. Ianya seperti satu amaran daripada Allah SWT...jangan pernah lalai dalam kehidupan ini. Hari ini kita masih boleh bernafas, menjalankan aktiviti dan kerja2 seharian yang perlu kita lakukan. Tiba2 dalam sekelip mata keadaan berubah. So many things has yet to be done, yet the time for us to go and meet our Creator has come. Finally. Unannounced.
Life is too short to be messed and wasted. Memang benar...berusaha, berkerja seolah2 kita akan hidup seribu tahun lagi. Namun yang lebih utama, beribadat la kita seolah2 kita akan mati esok hari. Kerana kita tidak tahu bilakah ajal akan menjemput kita. Semoga kita tergolong dalam golongan yang sentiasa dilindungi Allah SWT dari segala kejahatan di dunia dan di akhirat.. semoga kita tidak tergelincir dari jalan kebenaran.
********
Baru menerima sms dari pengedar beautifultudung. Kiriman dalam perjalanan...tak sabar nak melihat tudung2 yang diorder tersebut...tapi kena tunggu sampai khamis la nampaknya. Esok akan berangkat ke Belum Rainforest. Mudah2an Allah SWT permudahkan perjalanan hambaMu ini dan selamat pergi serta selamat kembali kelak.

6 comments:

  1. al-fatihah..tak kira walau siapa pun dia.. semoga rohnya dicucuri rahmat...amin..

    ReplyDelete
  2. patutlah mak cik diam aje, rupanya mak cik ada di belum rainforest :)

    entry kita tersama pula :)

    ReplyDelete
  3. salam kak azwa..
    dah byk ari xleh masuk blog akak.
    dr last week kalau xsilap.tak tahu nape..tensen tul..

    pemergian Yasmin Ahmad mmg memberi kesan pd ramai ortg.sbb kematian mengejut

    Alfatihah utknya

    ReplyDelete