Wednesday, January 14, 2009

KALAU DAH MEMANG TAK NAK....

Pagi nie mokcik hangen satu badan betoii...

Elok2 jer mood tengah baik, tiba-tiba plak Asan menimbulkan masalah.

"Umi, seluar Asan mana?"

"aik..kan semalam umi dah basuh dah...cari la kat dlm almari ker, kat tempat kain2 tu tergantung ker.."

Senyap seketika.

"Umiiii...mana seluar Asannn..." Dengan muka monyok...

"Dah cari dlm almari?"

"Dahhhh...tak aderrr..."

"Tengah tergantung banyak2 tu?"

"[dah start menangis] tak aderrr..."

Azwa pun gi la membelek dan menyelak kain2 yg dok bergantungan satu persatu.

"Nie ada size 26"

Dipakainya sambil memprotes.." nie seluar Aman. Asan punya lain."

"tu elok jer tu."

"BESARRR..."

"ok yang nie size 25."

"KECIKkkkk..."

Tiba2 azwa jadik incredible hulk....mana tak naik hangen...25 kecik, 26 besar..padahal masa dibeli dia yang pilih sendirik dan dah dipakai dua tiga kali dah.

"JADI...25 KECIK, 26 BESAR...SIZE BERAPA ASAN NAK PAKAIII??? 25 1/2"

Terus kawan tu menangis teresak2...masuk dalam bilik.

Azwa yang masih geram meneruskan meng'iron' baju.

Pukul 7.20 pagi...eh sunyi jerr...mana dah anak bujang aku nie. Azwa jenguk dalam bilik tak nampak pun. dipanggil tak menyahut. Tergerak dalam hati nak menjenguk sebalik meja...lerrr...kawan tu tengah menangis kat celah2 meja tu. hati masih bengkek, tapi tiba2 azwa terfikir untuk ubah tektik. Azwa gi duduk dekat dia dan usap2 rambut dia sambil kata dengan lembut..' Asan gi la siap. Nanti umi hantar gi sekolah ya."

"Sa....kittt ke...pa...la...huhuhuhu"

Dalam hati sekali lagi nak jadik incredible hulk...tapi sabar...sabar...

"ok la..asan tak payah gi sekolah la hari nie...dok umah tok la."

Terus cepat2 mengangguk...hmnnn

Kalau dah memang tak nak gi sekolah tu cakap jer la...tak yah nak berlakon pulak...huhuhuhu...ada kerja sekolah tak siap kut tu...

12 comments:

  1. Kak Azwa,

    Citer ni mengingatkan saya masa saya sekolah rendah. Kat sekolah ada pemeriksaan gigi, saya punya la takut. Bukan takut cabut gigi, tapi takut kat nurse garang tu. Saya cakap kat mak, saya sakit perut. Bila mak kata tak payah sekolah, saya terus salin baju. Lupa, terus g main seremban. Kantio dengan mak... huhuhu.. bila ingat balik... rasa kelakar sangat....

    ReplyDelete
  2. oh wow guna tactik baru ye?tak bolih di galak buat macam tu azwa...jgn mengalah cepat lain kali.

    ReplyDelete
  3. zar,

    Nasib baik mak hulk tak berapa hijau semalam hehehe

    zino,

    asan nie memang bijak berlakon dan kuat menyakat adik beradik dia yg lain hehe

    Minnie,

    uu...lama tak dengar kabar. dont forget to invite akak ke blog u ek...huhuhu

    ohoh..masa kecik pandai berlakon gak macam anak azwa ek hehehe

    kakelle,

    kebetulan minggu nie minggu merentas desa sekolah, tu yg bleh bagi muka tu. len kali memang tak bagi muka dah...huhuhu

    ReplyDelete
  4. aduii..
    tak dapat bygkan kalau akak marah macam mana..bila nak turun key el?

    ReplyDelete
  5. PB,

    Awal2 nie boleh la bagi muka skett..masih musim merentas desa lagi nie hehehe

    Irfa,

    Wow...macam mak rimau la ngauman tu huhuhu...La ni mama dah balik kampung payah la skett nak gi kursus ke kl lagik :(

    ReplyDelete
  6. salam kenalan

    pandai asan buat taktik ye :)

    ReplyDelete
  7. salam kenalan kembali ummi...memang anak bujang azwa yg sorang nie pandai acting hehehe

    ReplyDelete
  8. aderlarr saperr2 yg ajar asan tewww.. ahaks

    ReplyDelete