Thursday, October 22, 2009

MACAM MUSIM LA PULAK....

Baru sajork kejadian terserempak kawan lama jumaat lepas berlaku... tiba-tiba semalam berulang kejadian yang sama. Cuma tempatnya langsung tidak disangka. Kat mana? Hah...kat pejabat mokcik sendirik!





Memang sejak isnin, mokcik sibuk menyiapkan kertas kerja yang diarahkan. Semalam setelah sehari suntuk duduk dalam bilik mokcik menyiapkan kerja, mokcik decided to take a break la kejap. Mokcik keluar dari bilik. Masa itu mokcik terlihat kelibat seseorang sedang berjalan laju menuju ke bilik bos sambil mengekori seorang pegawai di pejabat mokcik. Eh...dalam hati kata...rasa macammm kenalll jer dia nie.






Mokcik pun terus kejar kawan tu sambil memanggil namanya...hahaha. Takmo jadik macam kat airport hari tu kannnss. Member tu terus terhenti dan berpusing menoleh ke arah mokcik.





"eh..puaannn.." beberapa saat juga dia cuba mengingati mokcik agaknya.





Saya nak jumpa tuan *toot*...lepas ni saya cari puan. kat mana bilik puan?"





Lepas beberapa minit, ternampak kelibat dia menuju ke bilik mokcik sambil diikuti oleh seorang pegawai lain. Dia perkenalkan kawan sekerjanya.





Memang lama betul la tak jumpa dia nie. Rakan lama masa mokcik masih anak dara dulu hahaha...dari mokcik selim melim, kepada gemuk gedempol dan kini ada sikittt kurus berbanding dulu ( statement tak mahu kalah tu hahaha) dan terputus hubungan sejak mokcik berpindah ke Perak...tup2 berjumpa di sini..memang unsangkarable betul. Lama juga berbual dan hopefully will keep in touch walaupun bizi dengan tugasan masing2.







gambar diambil dari sini


Tak cukup dengan itu, petangnya mokcik terima panggilan telefon dari kawan lama juga. Katanya mereka berada di KL. Hendak ke UM mendaftar untuk PJJ. Kawan ini asalnya bekas Jurubahasa yang selalu assist mokcik masa mokcik masih bertugas di mahkamah. Berkat kerajinan mereka mengambil part time belajar kat UITM, akhirnya berjaya dapat Diploma dan berpeluang naik pangkat. Kini dah jadi Pendaftar. Sekarang berusaha nak dapat degree pulak. Mokcik memang respek dengan semangat mereka nie. So, semalam mokcik belanja mereka makan kat Kenny Rogers di KL Sentral. Lama juga berborak2. Memang best, kecuali pelayan2 kat Kenny Rogers KL Sentral tu ajer yang kurenngg banyakk...eksen dan takde sense of humour langsung. Dah la tak sedap...nyesal makan kat situ. Tapi branch kat Alamanda tu ok pulak....






yang ini pulak dari sini


teringin nak makan yang nie, tapi member2 nak ke KR..ikutkan jer la...



Dari mereka mokcik dapat tahu salah seorang lagi rakan lama akan berada di KL esoknya ( hari ini). Tapi dia akan berada di sini atas urusan merujuk anaknya ke IJN. Pagi tadi sempat bersms dengannya. Kalau sempat nak juga berjumpa dia. Semoga dia bersabar menerima cabaran.

Nampaknya macam jadi musim bertemu rakan lama. Memang seronok, maklum la dah lama tak jumpa. Lepas ni siapa pulak dan di mana lokasinya??



13 comments:

  1. amboiii.. statement "dari mokcik selim melim, kepada gemuk gedempol dan kini ada sikittt kurus berbanding dulu" memang berani punya statement tu. hwuahahhaha.. takpe..jangan rendah diri. kurus ke gemok ke janji senang hati. ye tak? seronoknya terserempak kawan2 lama.. saya tak pernah le pulak terjumpa. huhuhuh...belom ada rezeki nak jumpa..

    ReplyDelete
  2. wakaka...statement tu memang betoi punya...tak tipu uolss...hahaha

    Betoi tu...gemuk ker kurus ker tetap ada kelebihannya masing2 kan..

    best jugak terjumpa kawan2 lama nie. kenkadang kena usaha juga cari depa..thru internet misalnya..nostalgia jugakdibuatnya hehehe

    ReplyDelete
  3. salam kak..

    memang syok klu jumpa kawan2 lama..

    macam mane bleh sikit kurus berbanding dulu?..hehehhehehe..kasilah tips.

    ReplyDelete
  4. wahai makcik yang sekarang dah kurus sikit berbanding dulu...

    bes kan jumpa kawan lama.. zar ni dah lama menjejak kasih kawan kawan lama, jumpa kat FB jer.. nak jumpa secara geder geder emmang tak sempat

    ReplyDelete
  5. Ijah,

    tips tu takder la tapi apa yang berlaku pada mokcik adalah bila berjauhan dgn family pehtu travel ke sana ke mari untuk 6 bulan...huhuhuhu...

    pehtu duduk menumpang pula di rumah orang yang tidak sukakan anda sehingga anda makan hati berulam jantung...

    agaknya sebab tu la jadi kurus...huhuhu

    ReplyDelete
  6. Zara,

    meh la turun Pjaya, mokcik blanjer hehehe

    Zar,

    wkaakaka...jangan maree..mokcik perasan kurus yerr..

    nak jumpa kawan2 nie rasanya kena main terjah kut. kalau plan awal2 selalunya tak menjadi...klu spontanous tu yang biasanya berlaku. at least dalam kes mokcik la...lain org lain pulak gayanya kut..

    ReplyDelete
  7. seronokkan dpt jumpa kawan lama...mcm2 citer masa anak dara akan diimbas kembali.

    KR kat citysquare JB pun x sedap.

    ReplyDelete
  8. Zue,

    makan nasi ayam kat gerai lagi sedap kan zue..huhuhu murah lagikk

    jumpa kawan lama sembang citer2 masa dulu sekali sekala memang best ...baru terasa diri dah tua uhukss

    ReplyDelete
  9. tipulah,mana ada akak gemuk?sedang2jer..bila nak blanja saya keni rogers?hehe

    ReplyDelete
  10. Azwa..for me lebih prefer ayam NANDOS dari KR..KR tuh rasanya muffin dia jerk yg den suka..

    ReplyDelete
  11. Irfa,

    hehehe...dulu memang gemuk tau..tak caya nanti akak kasi tengok gambar..

    la ni memang dah kurus sikiit hahaha...nak KR? boleh2..bila bleh jumpa?

    NBK,

    Mokcik belum mencoba nandos..one of these days u promote vemma tu bleh la blanjer makan nandos...harharhar

    ReplyDelete